Trenduri SEO 2023

Deoarece la finalul anului trecut au avut loc diverse schimbari in algoritmul Google dar nu numai, care au influentat semnificativ SEO, acest articol sumarizeaza noutatile pe care ar trebui sa le cunosti in 2023:


1. E-E-A-T

In decembrie 2022, Google a mai adaugat un E la E-A-T-ul pe care quality search raters sunt ghidati sa il verifice, in special pentru site-urile de tip YMYL (your money your life), dar si pentru orice site care se incadreaza chiar si doar cu unele articole in zona de sfaturi care pot afecta bunastarea oamenilor. Noul E vine de la Experienta, in timp ce E-A-T vine de la expertiza, autoritate si factori de incredere. 

Solutiile pentru a va incadra noilor reguli E-E-A-T sunt: continut cat mai bogat si util (lungime si subtitluri care acopera FAQ), semnare articole de persoane cu expertiza, pagini despre autor/despre site care sa inspire multa incredere, sa reiasa autoritatea in domeniu, mentionare surse la final de articole (fara linkuri active insa, pentru a nu scadea puterea paginii). 

Ce credem ca ar mai ajuta in 2023 ar fi daca efectiv in textele din articolele ymyl ar aparea cuvantul experienta. Asta este ceea ce Google va cauta in special in lupta cu AI. Ceea ce ne conduce la subiectul 2.


2. ChatGPT

Cea mai mare schimbare adusa de luna decembrie 2022, inclusiv in SEO, este probabil explozia utilizarii noului ChatGPT (peste un milion de utilizatori la doar 5 zile dupa lansarea publica).

Este prima unealta AI care ii sperie pe cei de la Google si este o unealta care a crescut mai repede decat multe alte platforme foarte populare (de ex Instagram).

Cateva moduri in care ChatGPT poate ajuta la activitati SEO:

- idei de cuvinte cheie, idei de titluri de articole, idei de continut pentru articole, de intrebari pentru interviuri

- scriere de continut (pentru articole, dar si postari sociale, newslettere, scenarii clipuri youtube etc), de anumite lungimi indicate (de ex 5000 de caractere), care sa contina anumite informatii, sa atinga anumite subiecte in subtitluri, sa aiba un anumit stil/ton, sa ajute la anumite obiective (de ex scrie-mi un articol care sa convinga oamenii sa cumpere x)

- (re)scriere meta taguri sau descrieri produse/servicii

- sumarizare articole sau rescriere continut, pentru promovarea articolelor si pe alte site-uri

- raspunsuri la intrebari de tip HARO, TPU etc.

- creare de cod, de exemplu date structurate pentru anumite pagini..

Este important de mentionat ca textele generate pot duce la probleme de continut duplicat daca prompt-urile sunt foarte generale, lucruri pe care le cauta multa lume (ex: ce este x?). Daca ii puneti insa intrebari foarte specifice subiectului vostru (ex: rescrie-mi acest text), continutul trebuie doar verificat din punct de vedere ortografic, stilistic si poate fi publicat fara riscuri.

Cu siguranta ChatGPT nu poate inlocui munca content writerilor, dar o poate usura prin oferirea de idei care sa ajute cu writer's block, traduceri, sumarizari cercetari etc. 


3. AI Google impotriva spamului

Tot in decembrie 2022, Google a lansat o actualizare pentru combaterea spamului in rezultatele cautarilor, folosind sistemul SpamBrain, bazat pe AI pentru a detecta si neutraliza impactul linkurilor construite nenatural. 

In 2023 Google va continua deci sa lucreze la depistarea site-urilor folosite pentru crearea de linkuri in mod neorganic, dar va folosi la randul lui AI pentru depistarea lor si cel mai probabil pentru continutul generat de unelte.


Va asteptam la urmatoarele cursuri SEO din 2023. Formularul de inscriere cu data urmatoarelor cursuri se gaseste mai sus, pe coloana din partea dreapta a acestui site. Ocupa din timp locul dorit, la curs si pe Google!


Inscrie-te la urmatorul curs SEO + AI