Și în România există din ce în ce mai multe persoane care își doresc o carieră de content writer sau în termeni românești, creator de conținut. Cele mai multe dintre ele dețin cel puțin un blog și se dedică scrisului măcar în timpul liber. Dar nu toate reușesc să transforme această activitate dintr-o plăcere într-un mijloc de trai. Subtilă sau nu, există o diferență între a scrie pe un blog și a scrie articole SEO. Și cu toate că cei mai mulți dintre cei care vor să treacă la etapa următoare o recunosc, majoritatea nu pot să pună punctul pe i și să spună exact:
Care este diferența dintre un blogger și un content writer?
Și un blogger și un content writer scriu. Indiferent de subiect, ambii scriu articole. Și cel mai important, atât persoana care face blogging cât și cea care crează conținut scriu articole originale. Dar în timp ce un blogger scrie liber, fără a ține cont de vreo regulă, un content writer scrie articole SEO raportându-se în permanență la cerințele Google.
La fel ca în cazul blogging-ului și content writing-ul este o activitate care implică creativitate. Mulți consideră că dacă scrii după un anumit tipar, acesta știrbește originalitatea articolelor. Dar un maestru al cuvintelor, ca și un poet care scrie respectând un anumit ritm sau o rimă, trebuie să fie capabil de a scrie conținut unic, dar care totuși se mulează după un șablon.
Ce trebuie să faci ca să scrii articole SEO și să devii un content writer de succes
#1 Împrietenește-te cu cuvintele cheie
Dacă tot scrii, de ce să nu scrii astfel încât să fii remarcat și de motoarele de căutare? La început este destul de complicat să alcătuiești un articol ținând cont de cuvinte și fraze cheie. Dar dacă tot depui un efort, de ce să nu-l faci să merite?
Gândește-te despre ce subiect vrei să scrii și găsește cuvintele pe care utilizatorii motoarelor de căutare le folosesc ca să afle mai multe despre tema respectivă. Dacă sugestiile de la Google nu te mulțumesc, la capitolul cuvinte cheie, există o mulțime de site-uri și aplicații care te pot ajuta să găsești termenii relevanți pentru articolele tale.
Alcătuiește o listă în care să-ți notezi descoperirile. Notează de câte ori ai folosit un cuvânt. Și cel mai important, ține socoteala în privința locului din clasamentul rezultatelor redate de Google unde ai reușit să ajungi folosind acel cuvânt. Astfel, fiecare succes te va motiva să compui articole și mai bune și care să obțină rezultate mai spectaculoase. Și într-un final, când vei înțelege cum funcționează cuvintele cheie, cu siguranță nu vei mai putea scrie vreun articol fără să te raportezi la ele!
#2 Scrie despre subiecte care îi interesează pe oameni cu adevărat
Cea mai mare diferență dintre blogging și content writing este destinatarul mesajului. Bineînțeles că și un blogger și un content writer scriu articole pentru a fi citite. Doar că un blogger, prin caracterul ceva mai personal al conținutului articolelor sale se adresează unei comunități restrânse, în timp ce un content writer urmărește ca mesajul său să ajungă la cât mai multă lume.
Pe de altă parte, există și creatori de conținut care se duc în extrema cealaltă. Din dorința de a comunica cu un număr cât mai mare de persoane, scriu articole mult prea generale. Ei ajung să se gândească exclusiv la motoarele de căutare, fără a mai conștientiza că în spatele ecranelor există oameni care trec mesajele lor printr-un filtru subiectiv și le judecă în funcție de emoțiile pe care le încearcă citindu-le.
De aceea, ca să devii un content writer bun și să scrii asrticole SEO apreciate, imaginează-ți mai întâi profilul cititorului ideal și scrie pentru o astfel de persoană. Să luăm de exemplu un program de slăbit. Dacă scrii susținând că prin acest program oricine poate slăbi indiferent de greutate, cu siguranță nu vei fi deloc convingător.
Fiecare dintre noi este unic. Și nu există lucru care să ni se potrivească chiar tuturor. De aceea, pentru ca dieta ta să stârnească interes, scrie adresându-te doar unui anumit segment de populație, enumeră beneficiile, vorbește despre rezultate și astfel, vei avea mai multe șanse să atragi chiar și persoane din afara tiparului.
#3 Învață măcar regulile de bază ale optimizării
Niciun cuvânt cheie, oricât de bine l-ai folosi, nu te poate ajuta dacă site-ul tău nu este indexat. În calitate de creator de conținut, nu se așteaptă nimeni de la tine să cunoști toate chestiunile de finețe. Dar măcar află cum poți să verifici dacă ceea ce scrii este recunoscut de motoarele de căutare sau nu.
Pentru a verifica dacă un site este indexat de Google, tot ce trebuie să faci este să-i copiezi adresa în căsuța de căutare și să evaluezi rezultatele. Dacă Google a inclus paginile site-ului tău în baza sa de date, atunci acestea ar trebui să apară în lista de rezultate. Dacă nu, va returna un mesaj prin care îți va spune că nu a găsit nimic.
În cazul în care site-ul tău nu este indexat, există câteva puncte cheie pe care ar trebui să le îmbunătățești. Din ele putem aminti următoarele:
・viteza site-ului;
・fișierul robots.txt
・design-ul.
Din punct de vedere al importanței, toate elementele de mai sus se situează pe același loc. Dacă din cauza unuia dintre ele site-ul tău este indexat parțial sau nu este indexat deloc, el trebuie remediat numaidecât.
În loc de concluzie
În linii mari, acestea sunt ideile de la care trebuie să pornești pentru a scrie articole SEO. Mai sunt încă multe alte detalii și tehnici pe care le ai de învățat. Dar odată ce ai pornit pe acest drum nu poți ajunge decât mai bun. În plus, pentru a grăbi procesul de învățare, ai putea urma și o serie de cursuri pe această temă și astfel, mai repede decât te-ai aștepta, secretele articolelor SEO ți se vor dezvălui unul câte unul.
Te asteptam sa afli mai multe si sa faci exercitii practice sub indrumarea trainerilor la urmatoarele cursuri foarte apreciate de Content Writing si SEO pe care le vom sustine in Bucuresti! Ocupa din timp locul dorit, folosind formularul de inscriere de pe acest site sau de pe www.makeitacademy.com