Afla ce schimbari ne asteapta anul acesta |
Anul 2019 se anunta ca fiind foarte interesant pentru SEO. Motoarele de cautare devin din ce in ce mai inteligente si reusesc sa ofere utilizatorilor rezultate din ce in ce mai exacte dar si mai variate pentru interogarile lor. Asta schimba un pic (mai mult) regulile jocului, astfel ca ti-am pregatit mai jos un top cu 6 trenduri in SEO pentru care ar fi bine sa te pregatesti in 2019:
1. Curatarea continutului
Cu ajutorul AI si Machine Learning, Google devine tot mai sigur de legaturile dintre diverse interogari, si depasim in sfarsit perioada in care mai multe pagini insemnau mai mult trafic. Un site cu putine pagini bine optimziate poate obtine acum rezultate mai bune decat un site cu multe pagini cu autoritate slaba. Care este continutul care iti trage site-ul in jos? Care este continutul la care oamenii ar trebui sa ajunga mai usor? Ce ar trebui sa pastrezi si ce sa redirectezi? In 2019 a venit momentul curateniei prin site.
2. Google Discover
Traficul pe care ti-l poate trimite Google in 2019 nu se mai limiteaza doar la cel din rezultatele obisnuite. Invata si despre celelalte tipuri de recomandari de continut pe care Google le face, si invata cum sa ajungi si acolo. Prezenta in Google Discover de exemplu iti poate influenta semnificativ traficul, astfel ca optimizeaza continutul pentru a aparea in recomandari si in special, incearca sa ai imagini mai bune decat competitorii tai.
3. Progressive Web Apps (PWAs)
In 2019 ar trebui sa incepi sa te gandesti la cum poti sa iti ajuti traficul site-ului cu PWA, si ce motive sa le dai vizitatorilor site-ului tau sa il salveze pe desktopul telefonului mobil. PWA seamana cu aplicatiile ce pot fi instalate pe mobil, si la fel ca unele dintre ele, pot fi folosite si atunci cand utilziatorul nu are acces la internet.
4. Voice Search
Asistentii virtuali si dispozitivele smart home, incep sa fie folosite tot mai mult, astfel ca numarul cautarilor “Voice search” continua sa creasca si la fel si nevoia optimizarii pentru acest tip de interogari. Datorita usurintei cu care utilizatorii vor comunica cu asistentii digitali, ar fi bine sa te concentrezi de acum pe question titles si audio marketing atunci cand iti optimizezi continutul site-ului. Dar si pe lucruri mai tehnice perecum folosirea mark-up-ului "speakable".
5. Featured Snippets
Featured Snippets vor continua sa joace un rol important in 2019, deoarece ofera utilizatorilor un raspuns simplu la intrebarea pe care o au. Raspunsul afisat vine de la site-ul pe care Google il considera potrivit pentru a raspunde intrebarii. Fa deci tot ce poti pentru a fi prima lui alegere.
6. Video Carousels
Alaturi de Featured Snippets, Video carousels sunt o metoda buna de a ajunge in partea de sus a paginii de rezultate Google, mai ales ca videoclipurile atrag multe click-uri. Daca nu erai sigur ca video marketing-ul este foarte important, ar trebui sa fii, mai ales ca acum Youtube a detronat Google si a devenit cel mai vizitat site din lume.
In concluzie, in 2019 vor continua si unele trenduri SEO din 2018, dar apar si necesitati noi, bazate pe recentele tehnologii si update-uri Google. Adopta din timp trendurile astfel incat 2019 sa fie anul pozitionarilor tot mai bune!