In primul rand ce este remarketingul?

Remarketing, cunoscut si ca retargeting, este o metoda de publicitate online care te ajuta sa ajungi din nou in atentia celor care ti-au parasit site-ul fara a cumpara sau a indeplini un obiectiv.

Vi s-a intamplat sa intrati pe un site si mai tarziu in navigarea pe Internet sa tot vedeti reclamele lui pe alte site-uri? Atunci este foarte posibil sa va fi intalnit deja cu aceasta forma de publicitate.

De exemplu daca intrati pe site-ul TinaR si vizualizati niste haine anume:


este foarte posibil ca pe urmatoarele site-uri pe care intrati, sa vedeti promovate prin reclame AdSense chiar acele produse la care v-ati uitat pe site-ul TinaR:


Acest lucru, urmarirea unui vizitator interesat de anumite produse si re-prezentarea produselor catre el, este remarketingul.

Remarketingul exista de mult timp dar a prins amploare in 2012 de cand setarile de taging pentru remarketing se pot face usor prin schimbarea unei mici bucati din codul Google Analytics si listele se pot crea de asemenea in contul GA.

La ce este bun remarketingul?

Online nu exista achizitie la prima vedere decat in 2% din cazuri. Chiar daca a gasit produsul perfect, utilizatorul de internet o sa mai verifice macar inca un site pentru a fi sigur ca a gasit si cel mai bun pret. Acesta este in medie comportamentul a 98% din vizitatorii site-urilor.

Odata plecat de pe site-ul tau sansele ca un vizitator sa se intoarca sunt mici din numeroase motive. Sa poti sa ajungi din nou in fata lui reamintindu-i de ofertele gasite pe site-ul tau, sa ai o a doua sansa de a convinge un potential client sa cumpere, e ceea ce poti reusi in sfarsit prin remarketing.

De exemplu daca un vizitator paraseste site-ul abandonand cosul de produse creat, fara a lasa o adresa de email sau alta metoda de a fi contactat, totusi, prin remarketing, ii poti arata reclame cu oferte la produsele care il interesau, dandu-i acel imbold final sa plaseze comanda.

Prin urmare nu e de mirare ca cei care folosesc remarketingul vad un ROI crescut; mai multe vanzari si obiective indeplinite, dar si mai multe cautari ale brandului. Un studiu Advertise.com a aratat o crestere de 400%, un studiu comScore de 1,046% iar unul AdRoll de 75%.

Cum functioneaza remarketing-ul?

Remarketingul este posibil cu ajutorul cookie-urilor sau pixelilor, coduri Javascript care taguiesc si urmaresc in anonimat vizitatorii site-ului tai oriunde ar naviga in continuare pe Internet. Codurile nu sunt vizibile pentru vizitatori si nu afecteaza performanta site-ului tau.

Remarketingul se creeaza cu ajutorul retelelor de publicitate, iar cum cea mai extinsa retea este Google AdWords, ajungand pana la 85% din utilizatorii de Internet, vom vorbi in continuare despre:

Cum sa faci remarketing prin reteaua Google

Sunt trei unelte Google care contribuie la remarketingul in aceasta retea:
- Google Analytics (prin instalarea codului de tracking, crearea de liste) - necesita setari
- Google AdWords (prin reclame targetate, personalizate spre liste) - necesita setari
- Google AdSense (sistemul de afisare al reclamelor AdWords in display network) - nu necesita setari

Setarea pentru remarketing in Google Analytics

Logati cu acces de administrator in contul Analytics intram in sectiunea Admin (dreapta sus) si dam click pe tab-ul Remarketing

Daca pana acum conturile Analytics si AdWords nu au fost conectate este momentul sa o faceti (veti avea nevoie de acces tip administrator si in contul AdWords). Conectarea se face intrand in contul de AdWords, Tools and Analysis -> Google Analytics -> Admin -> Remarketing -> connect accounts -> selectam contul  si profilul corect.

Odata conectarea conturilor realizata vom vedea in Analytics optiunea de a crea un New Remarketing List.

La ce sa fiti atenti:
- Numele dat listei nu va putea fi modificat in viitor.
- Daca veti crea o lista speciala pentru vizitatorii unei anumite pagini aveti grija sa introduceti adresa paginii fara domeniu. Exemplu: /thankyou.html in loc de www.site.com/thankyou.html
- Daca nu aveti un trafic mare pe site, setati Membership duration la 540 de zile in loc de 30 de zile, pentru a nu pierde vizitatorii din lista dupa 30 de zile. 540 zile este durata maxima permisa.

Odata creata lista vom astepta ca in ea sa se stranga macar 100 de persoane/cookies unice - o limita minima impusa de AdWords pentru a arata reclamele in Google Display Network.

E bine sa cream liste pentru fiecare produs / obiectiv / pagina / sectiuni importante a site-ului.

Efectuam cat mai curand schimbarea codului Google Analytics pentru ca in liste sa inceapa sa se stranga persoane.

Schimbarea implica inlocuirea bucatii de cod:

ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';

cu

ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://') + 'stats.g.doubleclick.net/dc.js'; 

Acestea sunt lucrurile ce tin de Analytics.

Mai departe mergem in contul AdWords unde vom crea campanii / grupuri / reclame in stransa legatura cu listele de remarketing create. Putem vedea informatii legate de listele de remarketing in sectiunea Shared library:


Pentru mai multe informatii despre crearea de reclame va invitam sa urmati cursul Google AdWords ce are loc lunar la sediul nostru din Bucuresti. Inscrierea se poate face prin intermediul formularului de inscriere rapida sau la office@cursuri-seo.ro